خرید ماکت ماشین

یکی از سرگرمی های بسیار جالب که از گذشته ادامه داشته جمع آوری ماکت ماشین است . از کاربرهای ماکت ماشین می توان از ایجاد کلکسیون , هدیه , بررسی طراحی اتومبیل های کلاسیک و جدید و همچنین به عنوان یک دکور بسیار زیبا نام برود. برای خرید ماکت ماشین نیاز به داشتن اطلاعاتی است که به شما کمک کند که با دانستن برند ها , سایزها و  کیفیت یک خرید بسیار عالی داشته باشید .  در این مقاله آوین مارکت سعی خواهد کرد تا شما را بصورت خلاصه با این سرگرمی و روش های خرید ماکت ماشین با کیفیت با کمترین بوجه آشنا کند.

چرا ماکت ماشین ؟

اتومبیل هایی وجود دارند که ار نظر تعداد تولید بسیار کمیاب می باشند و معمولا علاقه مندان به اتومبیل امکان مشاهده این اتومبیل ها را از نزدیک پیدا نمی کنند از این رو کارخانه های تولید مدل اتومبیل سعی می کنند در کنار تولید ماکت های اتومبیل های رایج ,تولید ماکت های اتومبیل های کمیاب و کلاسیک را در دستور کار خود قرار دهند . شباهت این ماکت ها به ماشین واقعی آنقدر زیاد است که علاقه مندان اقدام به خریداری و جمع آوری این مدل ها می کنند.

ماکت ماشین و اجازه ساخت شرکت های تولید ماکت تنها با اجازه رسمی از شرکت های تولید کننده اتومبیل می توانید ماکت های ساخت آن کارخانه ها را تولید کنند.به عنوان مثال ممکن است شرکت مایستو تنها اجازه 10 مدل از محصولات مرسدس بنز را داشته باشد که البته شرکت های تولید کننده ماکت با پرداخت هزینه های زیاد موفق به دریافت مجوز می شوند.  ابعاد ماکت های ماشین : در میان علاقه مندان به خرید ماکت ماشین یکی از مهمترین موارد ابعاد ماکت ها می باشد که از محبوب ترین ابعاد یعنی 1:18 و 1:24 شروع و تا ابعاد 1:64 ادامه خواهد داشت. در چارت زیر ابعاد ماکت های ماشین بطور خلاصهتوضیح داده شده است

همانطور که ذکر شد ابعاد در خرید ماکت ماشین در بین علاقه مندان بسیار مهم است . محبوب ترین سایز ماکت های ماشین ۱:۱۸ می باشد , در این ابعاد طول ماکت حدود ۳۰ سانتیمتر است .این ابعاد را می توان رایج ترین سایز در بین کارخانه های تولید ماکت دانست.معمولا در این سایز تمامی درب های ماکت ها باز می شوند و دقت بسیاری در ساخت و حفظ کیفیت آنها می شود همچنین افزایش قیمت ماکت های کمیاب بیشتر در این ابعاد است و افراد حرفه ای معمولا ماکت های خود را در این ابعاد خریداری می کنند.

ابعاد بعدی که بسیار در بین خریداران ماکت ماشین محبوب است ابعاد 1:24 می باشد. طول ماکت ها در این ابعاد حدود 23 سانتیمتر می باشد. قیمت این ماکت ها بسیار کمتر ازابعاد 1:18 می باشد اما بیشتر کارخانه های تولید کننده ماکت ماشین سعی می کنند تا کیفت ماکت های 1:24 در سطح قابل قبولی حفظ شود و گاهی در سطح ماکت های 1:18 باشند . یکی از معروف ترین تولید کننده های ماکت ماشین که کیفیت تولید محصولات آن در ابعاد 1:24 قابل قبول است برند welly می باشد

ماکت ماشین 1:43 را می توان در کنار ابعاد 1:18 محبوب ترین سایز ماکت دانست . در سایز شما می توانید مشخصات ویژه ای را مشاهده کنید .

به عنوان مثال تقریبا همه ماکت ها دارای استند هستند همچنین بیشتر آنها دارا پوشش پلاستیکی نیز هستند که این دو مورد جذابیت ویژه ای به این ماکت ها می دهد

خرید ماکت ماشین

خرید ماکت ماشین

جمع آوری ماکت ماشین در گذشته نه چندان دور تبدیل به نوعی سرمایه گذاری شد بطوری که علاقه مندان این ماکت ها پس از خریداری آنها بطور بسیار دقیق از آنها نگه داری می کردند تا پس از مدتی ارزش آنها افزایش یابد حتی بعضی از علاقه مندان ماکت های خود را از جعیه خارج نمی کردند تا ماکت بطور کامل حفظ شود .به عنوان مثال ماکت ماشینی که در سال 1995 به مبلغ 20 دلار خریداری شده اکنون ارزشی معادل با 80 تا 100 دلار دارد. تنها نکته منفی این سرگرمی در گذشته قیمت بسیار بالا و تنوع کم این محصولات بوده اما امروز ماکت های ماشین با تنوع و کیفیت بسیار بالاتر و قیمت پایین تری قابل خریداری هستند.

ماکت گرین لایت :

greenlight یکی از برندهای تولید ماکت ماشین می باشد که ریشه آمریکایی دارد و معمولا محصولات خود را از ماشین های آمریکایی انتخاب می کند . کیفیت ماکت های تولید شده توسط این کارخانه بسیار قابل قبول است . اگر قصد خرید ماکت ماشین دارید باید این را بدانید که محصولات گرین لایت بسیار متفاوت هستند به عنوان مثال شما می توانید ماکت ماشین های معروف استفاده شده در فیلم ها را در بین محصولات این کارخانه بیابید.

ماکت نورو :

NOREV را می توان یکی از 3 برند برتر جهان در تولید ماکت ماشین دانست . این شرکت فرانسوی در سال 1946 تاسیس شد و تا کنون توانسته ماکت های بسیار با ارزشیتولید کند . قیمت مناسب با توجه به کیفیت محصولات و دقت بسیار بالا در تولید بخش کوچکی از مشخصات ماکت های نورو می باشد. اگرچه این شرکت محصولات متنوعی تولید می کند اما تمرکز اصلی آن تولید ماکت های اتومبیل های اروپایی می باشد. مشاهده محصولات نورو..

ماکت جادا :

برند جادا همچون برند گرین لایت دارای مشخصات منحصر به فردی است که همیشه مورد علاقه خریداران ماکت ماشین می باشد اما نکته مهم در مورد این برند آن است که ماکت ماشین جادا دارای رده بندی کیفیت مختلفی می باشد بطوری که در بعضی از مدل ها کیفیت متوسط و در بعضی دیگر بسیار قابل قبول است .

از ویژه گی های ماکت ماشین جادا  می توان به استفاده کردن در نورپردازی و همچنین ساخت ماکت بر اساس فیلم ها اشاره کرد

ماکت پاراگون :

paragon  یکی از برند های بسیار با سابقه می باشد که اگر چه محصولات متنوعی دارد اما اصلی ترین تولیدات آن ماکت ماشین های انگلیسی می باشد . محصولات این کارخانه در رده ماکت های حرفه ای می باشند که بیشتر آنها دارای شناسنامه و کد می باشند

اتومبیل یک کارخانه فرانسوی و از برند های حرفه ای تولید ماکت ماشین می باشد که تولیدات آن با دقت بسیار تولید می شود . استفاده از رزین و رنگ های بسیار باکیفیت بخشی از مشخصات این کارخانه می باشد . معمولا درب  ماکت های ماشین تولید شده توسط این کارخانه باز نمی شوند اما دقت در ساخت به حدی است که نمی توان فرقی بین ماکت و مدل واقعی یافت

 ماکت مایستو :

MAISTO یک برند آمریکایی چینی می باشد که در سال 1967 تاسیس شده . تخصص این کارخانه تولید ماکت فلزی ماشین و موتور می باشد.برخی از تولیدات این کارخانه به شرح زیر است: Special Edition: مدل های بسیار با کیفیت و استاندارد که معمولا به ابعاد 18/1 و 24/1 هستند Assembly Line: در این سری قطعات مدل های در اختیار علاقه مندان قرار داده می شود تا ماکت های ماشین را مونتاژ کنند. GT Racing: مدل اتومبیل های مسابقه ای آلمانی که در مسابقاتی همچون lemans شرکت می کنند AllStars : ماکت ماشین های اسپرت شده با چرخ های بزرگتر Pro Rodz Pro Street: مدل ماشین های اسپرت شده کلاسیک آمریکایی همچنین این کارخانه ماکت های موتور بسیار با کیفیتی تولید می کند.

بوراگو :

BBURAGO یک برند بسیار با سابقه ایتالیایی می باشد که محصولات خود را با کیفیت بسیار بالایی تولید می کند . این کارخانه در سال 2007 در مالکیت برند Maisto قرار گرفت . ماکت های تولید شده توسط این کارخانه در دهه نود اکنون بسیار گرانتر خریداری می شوند. بوراگو یکی از اولین کارخانه هایی بود که ماکت خود را در ابعاد 1/18 تولید کرد. همچنین موتور ماکت های تولید شده توسط این کارخانه با جزییات دقیق تولید می شوند.

ماکت ویلی :

WELLY یکی از برند های شناخته شده در زمینه تولید ماکت ماشین است که در سال 1979 تاسیس و بیش از 3000 کارمند دارد.این کارخانه در چند سال گذشته کیفیت محصولات خود را بطور قابل ملاحظه ای افزایش داده و اکنون با برترین کارخانه های تولید اتومبیل همکاری دارد همچنین این کارخانه در تولید ماکت موتور و ماکت های بسیار کوچک 87/1 تخصص دارد

Motormax:

یکی از برند های شناخته شده ماکت ماشین در چین است. بیشتر محصولات خود را در ابعاد 1/18 و 1/24 تولید می کند , یکی از شاخه های تولید شده در این کارخانه ماکت های American-Classics می باشد که تشکیل شده از ماکت ماشین های کلاسیک آمریکایی است.

در این مورد باید گفت که تفاوت های بسیار زیادی بین ماکت های ارزان و گران وجود دارد . ماکت های ارزان معمولا از کیفیت ساخت چندان بالایی برخوردار نیستند و پس از مدتی با افت ارزش مواجه می شوند در صورتی که ماکت های گران از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و اینکه معمولا تولید آنها محدود است که به همین دلیل پس از مدتی بر ارزش آنها افزوده می شود . افراد حرفه ای در خرید ماکت ماشین هیچگاه از ماکت های بی کیفیت در کلکسیون خود استفاده نمی کنند زیرا هدف اصلی از این سرگرمی جالب در اختیار داشتن ماکت ماشین های کمیاب دنیا  با بالاترین کیفیت می باشد تا بتوان اطلاعات دقیقی از این اتومبیل ها از طریق ماکت های آنها بدست آورد

نگهداری از ماکت های ماشین کارسختی نمی باشد و امروزه امکان خرید مدل های بسیار با کیفیت و ارزان فراهم شده است . چند نکته در نگهداری و خرید ماکت ماشین :

1.نگهداری از ماکت ماشین : افرادی که قصد دارند که بصورت حرفه ای ماکت ماشین جمع آوری کنند باید به شرایط نگهداری آنها نیز دقت کنند .

2.به قیمت ها و اخبار شرکت های تولید کننده دقت کنید: با در اختیار داشتن لیستی از ماکت های ماشین خود و بررسی قیمت ها پس از مدتی می توانید متوجه شوید که کدام مدل از ماکت ها افزایش قیمت داشته و برای خرید بعدی خود برنامه ریزی کنید.

3.تولیدات جدید را خریداری کنید : شرکت های تولید کننده ماکت معمولا تولیدات جدید خود را باعجله به بازار عرضه می کنند و این تولیدات پس از مدتی از دسترس خارج می شوند که همین امر سبب افزایش قیمت و کم یاب شدن آنها می شود.

چرا خرید ماکت ماشین از آوین مارکت

آوین مارکت به عنوان اولین , بزرگترین و معتبر ترین مرکز فروش ماکت ماشین با داشتن اعتبار بین المللی تا کنون توانسته با ارائه برترین برندهای تولید ماکت با بهترین قیمت رضایت مشتریان خود را کسب نماید . ارسال ماکت های پلمپ شده ,سرعت ارسال سریع و بسته بندی اختصاصی برای ماکت ها تنها بخشی از خدمات این وب سایت می باشد. کارشناسان آوین مارکت همواره سعی دارند تا با تهیه کمیاب ترین و خاص ترین ماکت های دنیا و ارائه آنها به مشتریان این مجموعه یک تجربه بی نظیر در خرید ماکت ماشین را برای مشتریان فراهم کنند . پشتیبانی و خدمات پس از فروش آوین مارکت همواره در کنار شما خواهد بود.

مشاهده راهنمای ماکت ماشین کلاسیک

ماکت ها بر اساس نوع ساخت معمولا از جنس فلز و یا رزین هستند . معمولا در ماکت های بسیار دقیق امکان باز شدن درها وجود ندارد و از جنس رزین هستند . البته ماکت های بسیار دقیقی هم وجود دارند که از جنس فلز هستند و درهای آنها بازشو می باشد . شما باید در هنگام خرید ماکت ماشین بیشتر به کیفیت ساخت دقت داشته باشید تا جنس آن

ابعاد ماکت ماشین چقدر است؟”

  • ماکت ماشین 1:18 ( 24 تا 30 سانتیمتر )
  • ماکت های 1:24 (17 تا 22 سانتیمتر )
  • ماکت 1:43 ( 10 تا 13 سانتیمتر )
  • ماکت 1:32 ( 15 تا 16 سانتیمتر )

آیا امکان سفارش ساخت ماکت ماشین وجود دارد ؟”

خیر .باید به این نکته دقت داشته باشید که ماکت های حرفه ای توسط کمپانی های معروف و با هزینه های بسیار بالا ساخته می شوند و در ساخت یک ماکت اولین قدم دریافت لایسنس از کمپانی تولید کننده آن اتومبیل می باشد.